Продавець «ProCar» - інтернет магазин автозапчастин розвиває свій бізнес на Prom.ua 5 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
795 відгуків
+380 (95) 494-74-70
Vodafone(MTC),Viber
+380 (97) 494-74-71
Киевстар, WhatsApp

Все про Дизельний сажовий фільтр

Все про Дизельний сажовий фільтр

Дизельні двигуни набули величезної популярності з різних причин. У порівнянні зі своїми бензиновими аналогами дизельні двигуни більш економічні та екологічні. Їх застосування поширилося як на вантажні автомобілі, так і на інші види транспорту, зокрема і легкові автомобілі.

Однак, оскільки використання автомобілів з дизельними двигунами продовжує стрімко зростати, їх викиди також не залишаються поза увагою. Виробники двигунів прагнуть зменшити негативний вплив вихлопних газів на довкілля, впроваджуючи інноваційні формули палива та вдосконалюючи технології вихлопної системи.

Саме про Дизельний сажовий фільтр (DPF) або сажевик, піде мова в нашій статті.

Що таке DPF і чому так важливо?

Давайте дізнаємося!

 

Що таке дизельні фільтри?

Дизельний фільтр сажі (DPF) є одним з найбільш важливих пристроїв у вашому автомобілі. Він уловлює та зберігає частинки вихлопної золи та інші забруднюючі речовини, щоб зменшити викиди твердих частинок (ТЧ) дизельними двигунами.

 

Дизельні фільтри сажі використовуються вже більше двадцяти років. Вони були винайдені в 2000 році французькою компанією Peugeot.

 

Як працює фільтр сажі?

Незважаючи на те, що існує безліч типів сажових фільтрів (сажові фільтри з карбіду кремнію, сажові фільтри з металевого волокна, кордієритові фільтри сажі), найчастіше використовуються пористі керамічні стільникові фільтри. Керамічні матеріали, такі як кордієрит, карбід кремнію та титанат алюмінію, забезпечують чудову термостійкість та стабільність.

  Керамічний фільтр стільниковий DPF складається з каналів, які заблоковані на кожному кінці і пропускають вихлопні гази, що містять частинки сажі, через стінку фільтра. Поки газ проходить через фільтр, небезпечна сажа залишається у його порах.

  Проте DPF має обмежену потужність. Отже, захоплену сажу необхідно видаляти, щоб забезпечити правильну роботу фільтра. Цей процес називається регенерацією DPF. Під час нього згоряє зайва сажа у фільтрі. Докладніше про процес регенерації читайте нижче.

 

Причини Несправності DPF

  Регенерація дизельного фільтра сажі відбувається тільки при дотриманні певних критеріїв. Деякими з факторів, які можуть вплинути на це, є температура двигуна, швидкість автомобіля, обороти автомобіля та температура вихлопних газів. Оптимальна температура двигуна становить приблизно 250 °C. Щоб температура двигуна досягла цього показника, ваш автомобіль повинен бути повністю справний.

Іншими словами, будь-яка механічна проблема може перешкодити регенерації DPF і викликати засмічення. Тому, перш ніж ви вирішите замінити свій сажевик, завжди попросіть механіка оглянути автомобіль, щоб визначити, чи не заважають будь-які інші проблеми регенерації в сажі.

 

Ось короткий список проблем, які можуть вплинути на результати регенерації DPF:

 

• Свічки розжарювання включаються під час регенерації DPF. Ушкодження однієї або кількох свічок розжарювання може перешкоджати регенерації і, отже, викликати накопичення частинок сажі.

• Термостат: при поломці термостата двигун не може досягти оптимальної температури, необхідної для активації регенерації DPF.

• Лямбда-зонд є частиною системи очищення газів, що відпрацювали. Його пошкодження впливає на результати регенерації.

• Датчики DPF: фільтр сажі складається з різних датчиків, які відстежують його роботу. Будь-яке пошкодження датчиків DPF може призвести до неправильних показань і викликати проблеми з продуктивністю DPF.

• Короткі поїздки на малих швидкостях, коли дизельний двигун не досягає оптимальної робочої температури. Процес регенерації DPF постійно переривається, не даючи згоріти частинкам сажі.

• Водіння на низьких оборотах: хоча це може підвищити ефективність використання палива, така практика є однією з основних причин виходу з експлуатації DPF. Зокрема, двигун занадто повільно прогрівається, не досягаючи температури, необхідної для регенерації DPF.

• Використання невідповідної моторної олії: автомобілі, оснащені фільтром сажі, вимагають використання моторної олії з середнім і низьким вмістом SAPS. (низький рівень сульфату золи, фосфору та сірки)

• Несправність клапана рециркуляції відпрацьованих газів: коли він забитий, це може призвести до надмірного накопичення сажі.

• Порожній бак для присадки перешкоджає регенерації DPF і викликає передчасне забивання пористих стінок.

• Відсутність перевірки вашого DPF. Регулярний огляд дозволяє виявити проблеми із продуктивністю DPF. Фахівець повинен сказати вам, чи потрібно його чистити.

Ознаки несправності сажевика DPF

Тепер, коли ви знаєте, які причини виходу з ладу фільтра сажі, виникає питання: як це розпізнати? На щастя, є багато легко помітних ознак, що вказують на те, що ваш DPF забитий.

 

Ось деякі з них:

Попереджувальна лампочка на приладовій панелі

Сьогодні дизельні автомобілі оснащені кількома датчиками, які контролюють ефективність двигуна. Коли проблему виявлено, вони передають дані на комп'ютер вашого автомобіля. Саме тоді спалахують помаранчеві попереджувальні символи на панелі приладів. Ну ось цей горезвісний «Чек» просто.

Check це завжди неприємно, але він може допомогти вам виявити проблеми, пов'язані з DPF, і усунути їх до того, як вони загостряться.

 

Підвищений Витрата Палива І Зниження Потужності Двигуна

Швидке збільшення витрати палива є однією з очевидних ознак несправності DPF. Основною метою вашого дизельного фільтра сажі є видалення вихлопних газів з двигуна вашого автомобіля, вловлюючи при цьому частинки сажі. Тому при засміченні фільтра сажі вихлопні гази не можуть вийти з двигуна так швидко, як повинні.

Накопичення вихлопних газів впливає загальну продуктивність двигуна, роблячи його слабшим. За такого розкладу водії зазвичай ще більше тиснуть на гашетку, щоб збільшити потужність автомобіля. Однак тактика не допомагає. А саме, двигун споживає більше енергії для видалення вихлопних газів з фільтру сажі, що залишає менше енергії для прискорення.

 

Двигун Не запускається

Скупчення вихлопних газів може завадити запуску двигуна. Він не запускатиметься, доки тиск не впаде.

Однак, це не обов'язково погано. Це лише спосіб вашого автомобіля зменшити фатальні ушкодження двигуна та дизельного сажового фільтра. Наступний крок? Якнайшвидше зверніться до фахівця.

 

Проблеми З Турбонагнітачем

Забитий фільтр сажі викликає різні проблеми з турбонагнітачем, такі як наприклад витік газів або масла. Газам, які накопичуються у двигуні, подітися нікуди. Саме тому вони починають підтікати прямо із турбокомпресора. Це може додатково призвести до витоку олії та зниження загальної ефективності турбонагнітача.

 

Поради щодо обслуговування

Щоб покращити стан вашого дизельного фільтра сажі і збільшити термін його служби, вам необхідно переконатися, що він може самовідновлюватися при заповненні сажею.

Є два основних типи регенерації DPF – пасивна та активна.

 

Пасивна регенерація DPF

Пасивна регенерація відбувається, коли температура двигуна перевищує 350°C. Ця температура дозволяє DPF спалювати сажу, що накопичилася при звичайному керуванні автомобілем.

Однією з найбільших переваг пасивної регенерації є те, що це повністю автоматизований процес. Це навіть водієві не помітно. Однак пасивна регенерація DPF можлива лише тоді, коли двигун досягає необхідної температури, зазвичай під час тривалих поїздок та на більш високих швидкостях.

 

Активна регенерація DPF

Коли рівень сажі DPF досягає межі - 45%, датчики тиску реєструють це. Саме тоді система керування двигуном активує впорскування сирого палива дизельний каталізатор окислення (DOC). Таким чином, підвищується температура вихлопних газів та створюються оптимальні умови для активної регенерації.

Подібно до пасивної регенерації, активна регенерація є автоматизованим процесом. Від водія не потрібно жодних зусиль. Подібно до свого пасивного аналога, активна генерація можлива тільки тоді, коли автомобіль перебуває в русі протягом більш тривалого часу і на більш високих швидкостях.

 

Як Вибір Моторної Олії Впливає на Ваш DPF

Як ми вже згадували вище, однією з основних причин виходу з ладу DPF є вибір моторного масла, що не підходить.

У традиційних моторних оліях використовуються металеві присадки, які діють як потужні антифрикційні, протизносні та миючі засоби. Однак вони можуть призвести до утворення та накопичення золи, яка блокує стінку субстрату та перешкоджає безперешкодному проходженню вихлопних газів. Ці присадки до моторної олії особливо шкідливі для дизельних фільтрів сажі і трикомпонентних каталітичних нейтралізаторів.

Тому, вибираючи моторне масло для автомобіля, оснащеного фільтром сажі, переконайтеся, що воно безпечне для нього. DPF вимагають використання моторних масел із низьким вмістом SAPS. Як випливає з їхньої назви, ці мастильні матеріали містять низький рівень сульфатної золи, фосфору та сірки. Ці олії також називають малозольними та низькоемісійними. Це тому, що вони мають нижчу схильність до утворення золи. Оливи Low-SAPS розроблені спеціально для автомобілів із сажевим фільтром та трикомпонентним каталітичним нейтралізатором.

Отже, які олії є low-SAPS?

Європейська асоціація автовиробників (ACEA) розробила рекомендації щодо того, скільки фосфору та сірки можна використовувати у різних типах моторних масел. Моторні олії класифікуються за класами - А, В, С та Е.

Моторні масла для дизельних автомобілів, обладнаних трикомпонентними каталітичними нейтралізаторами і фільтром сажі, відносяться до класу С. У той час як C1 і C4 і масла з низьким вмістом SAPS, C2, C3 і C5 відносяться до масел з середнім вмістом SAPS.

Пам'ятайте, що різні олії класу С не можуть використовуватися як взаємозамінні, оскільки вони мають різні характеристики викиду золи. Якщо ви не впевнені, який з них вибрати для вашого дизельного автомобіля можете звернутися до фахівців PROCAR, ми з радістю підберемо Вам необхідний сажевик і порекомендуємо правильну олію для вашого авто.

 

Заміна дизельного фільтра сажі (DPF)?

На жаль, ваш дизельний фільтр сажі не може служити вічно. При виборі нового переконайтеся, що ви вибрали той, який забезпечує кращу продуктивність та ефективність фільтрації. Незважаючи на те, що існують різні типи фільтрів сажі, важливо зупинити свій вибір на останніх моделях з нержавіючої сталі і кераміки. Саме консультація наших спеціалістів зможе вам допомогти. Адже – це та деталь у вашому автомобілі, на якій не потрібно економити.

Коли справа доходить до ціни на нові фільтри, вона може бути захмарною. Вартість DPF варіюється в залежності від виробника, моделі та матеріалів. Як правило, наші фахівці можуть, виходячи з принципу ціна-якість, підібрати те, що потрібно саме вам.

 

А якщо прибрати DPF?

На перший погляд зняття фільтра сажі може здатися вам непоганим варіантом. Це може зробити експлуатацію авто більш ефективною та доступною. Крім того, в Інтернеті повно порад, ідей та послуг з видалення DPF, що обіцяють, що ви не зіткнетеся з будь-якими проблемами після цього. А, як ми всі знаємо, в інтернеті пишуть лише правду

Однак давайте одразу прояснимо. Якщо ви запитуєте, чи варто видаляти фільтр сажі, відповідь — ні! Хоча видалення дизельного фільтра сажі може принести вам користь в короткостроковій перспективі, довгострокові наслідки цього рішення можуть бути катастрофічними.

Дизельні фільтри сажі відіграють ключову екологічну роль, сприяючи зниженню шкідливих викидів і поліпшенню здоров'я. 2009 року вони навіть стали обов'язковою вимогою для всіх власників дизельних автомобілів у Європі. Ми й так живемо на не найчистішій планеті. Тож краще не треба.

Простіше кажучи, видалення фільтра сажі є незаконним. Як тільки ви вирішите модифікувати свій автомобіль таким чином, він більше не зможе пройти техогляд.

 

Що в результаті

Саджовий фільтр є одним із найважливіших елементів вихлопної системи. Він призначений зниження викидів дизельних твердих частинок на 80%. Однак цей агрегат схильний до зносу. Його обмежена ємність означає, що він повинен видаляти сажу, щоб працювати належним чином. Цей процес називається регенерацією і відбувається, коли рівень частинок сажі досягає межі. Для того, щоб відбулася регенерація, мають бути дотримані певні умови. В іншому випадку процес затягується, що призводить до пошкодження фільтра сажі.

 

Щоб у сажі була безперервна регенерація, виконайте кроки, які ми згадували вище. Одними з них є:

Вибір якісного дизельного фільтра сажі в Інтернет-магазині PROCAR, попередньо проконсультувавшись з нашими фахівцями та вибір якісного моторного масла з низьким вмістом сірки та фосфору.

І ми, як завжди, рекомендуємо Вам звернутися до фахівців Інтернет-магазину «PROCAR», і вони підберуть Вам найкращий варіант за ціною-якістю саме для Вас. У тому числі зроблять вибір дизельного сажевого фільтра.

Ні цвяха Вам, ні жезла! І нехай кожна покупка принесе радість Вам та Вашому сталевому коневі!

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner